tisdag 1 november 2016

På trappen

Njuter så av en ny fin trapp. Likaså är jag väldigt nöjd med höstens planteringar som placerats där. En salig blandning av prydnadskål, ljung, bärljung, silverek och gräs. Förutom pumpan är allt på trappen upphittat i ladorna. Ser ni den lilla tavlan på ben? Vi har ju sparat allt som var helt men denna har stått i lillstugan ett tag eftersom jag inte visste vad jag ville ha den till. Så slog det mig, jag skulle ju måla tavlan med griffeltavelfärg, till Ebba när hon ska leka skola. Får väll ställa in den i hennes rum och skriva något roligt på tills den tiden är inne.







































Ni ser kanske också att glasverandan utvändigt inte är helt färdig, ett överljus (fönster ovanför dörren) har precis blivit klart efter att ha behövt göras om. Det ska monteras fast så kan vi sätta på foder på fönster och dörrar sen. Är det tjusningen med hus kanske, att det alltid finns saker kvar att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar