söndag 16 oktober 2016

Ångtvätt

Önskar jag kunde säga att detta är ett sponsrat inlägg men vi har snällt fått betala för vårt senaste inköp. Och nog för att det var ett par laxar som behövdes så var det väl investerade pengar, det kan jag säga genom att endast ha premiär kört den. Ångtvätten. Ett första steg i min plan att undvika städfrustration var att införskaffa bra städutrustning. Frågade runt om tips för att underlätta just skurning av golven men ingen hade någon erfarenhet av en ångtvätt, trots att det finns många på marknaden. Många bad dessutom om en recension om jag gjorde slag i saken och köpte en. Vi valde den kraftfullaste ångtvätten från Kärcher, SC 5. Hetvatten tillsätts till ångan och gör att smutsen avlägsnas enklare för att torkas upp med mikrofiberduken. Miljövänligt också, sparar mer vatten än om man skulle behöva tappa upp några omgångar med skurvatten plus att den dödar 99.99 % av hushållsbakterierna utan rengöringsmedel. Jag behövde inte skrubba mig svettig utan svårare fläckar löstes enkelt upp. En negativ punkt var att sladden var något kort och inte gick att gömma inne i maskinen. Döm själva, för mig väger plussidan tyngst och jag som tidigare hatat att skura golv känner nu att det kommer gå fort och lätt när torsdagen och vår städdag kommer. Eller, att rulla fram när Ebba varit i farten, eller när kaklet i badrummet behöver få sig en omgång, eller när tvätten behöver ångstrykas. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar